next up previous
Next: Timery alebo "Časovaná nálož." Up: grafika Previous: Pokračovanie s myšou alebo

Opakovanie grafiky alebo "Picasso by sa divil."

Úloha č.1 Nakreslite snehuliaka

Úloha č.2 Nakreslite kráľovskú korunu.

Úloha č.3 Nakreslite 10 štvorcov s rozmermi 100x100 bodov na náhodných miestach vyplnených náhodnými farbami.

Úloha č.4 Nakreslite 15 schodov.

Úloha č.5 Urobte program, v ktorom sa na začiatku vľavo na obrazovke objaví kruh a potom sa pomaly presunie doprava (treba ho vždy zmazať a o kúsok ďalej znovu nakresliť).

Úloha č.6 Nakreslite lienku. (Túto úlohu vymyslela moja žena, takže je za dva body.)

Úloha č.7 Nakreslite obrázok xicht.tga zväčšený na 200x200 bodov presne do stredu obrazovky a okolo neho spravte zelený rámik hrubý 10 bodov.

Úloha č.8 Vytvorte pamäťovú bitmapu 20x20 bodov, do nej nakreslite červený trojuholník. Keď je sltačené tlačítko myši, odtláčajte tento trojuholník na obrazovku. Myš by malo byť vidieť.

Úloha č.9 Vytvorte pamäťovú bitmapu 20x20 bodov, vyplňte správnou farbou (aby to bol sprit) a nakreslite do nej zelený trojuholník. Túto bitmapu nastavte ako kurzor myši s aktívnym bodom v jednom z vrcholov trojuholníka.

Úloha č.10 Nakreslite 15 štvorcov so spoločným stredom a so stranami 10, 20,..., 150

Úloha č.11 V predošlej úlohe vyplňte priestor medzi štvorcami náhodnými farbami.

Úloha č.12 Vyplňte celú plochu obrazovky štvorčekmi 5x5 bodov, ktoré budú mať náhodné farby.

Úloha č.13 Spravte program znázorňujúci výbuch školy.


next up previous
Next: Timery alebo "Časovaná nálož." Up: grafika Previous: Pokračovanie s myšou alebo
Anino Belan
anino(at)smnd.sk